Ga naar navigatie Ga naar de hoofdinhoud

Veelgestelde vragen

Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen.

Wat is de capaciteit  ?

Tussen 10 en 800 personen. Hier vindt U een overzicht van de capaciteit van de verschillende zalen.

Kunnen wij onze eigen catering gebruiken  ?

De catering dient te worden verzorgd door één van onze partners die U in de onderstaand lijst kan terugvinden. Maar onze partners hebben ieder hun eigen filosofie en bieden voor elk wat wils , volgens Uw wensen en/of budget. Ontdek hier onze partners.

Kunnen wij onze eigen DJ gebruiken  ?

Het » Château Bayard » heeft een professionele geluidsinstallatie die moet gehuurd worden voor dansavonden of feesten.

Onze partners kunnen U een ervaren DJ aanbieden welke draait volgens Uw wensen, Ook een klank- en lichtspel behoren tot de mogelijkheden .

Wij kunnen U ook de diensten aanbieden van een toilet dame of een « parking boy » die Uw genodigden zullen bijstaan.

Is er een geluidsinstallatie voor toespraken  ?

U kan beschikken over een kwalitatieve geluidsinstalatie welke werkt in alle zalen van het gelijkvloers. Het volume kan ingesteld worden zaal per zaal.

Is er een tijdslimiet  ?

Ja : de muziek en de activiteit van de bar moeten beëindigd zijn om 04 uur.

Wanneer kunnen wij de plaats gebruiken ?

U beschikt over de faciliteiten tussen 09 uur 's morgen en 04 uur 's nachts.

Wat is er inbegrepen in de huurprijs  ?

  • Het gebruik van het Kasteel zoals omschreven , het park et de verharde parking (180 tot 220 wagens + uitbreiding mogelijk in de omliggende weides)
  • Toegang tot het salon van de Gravin van Namen voor de bruid en haar entourage ,Dit salon bevat meerdere stopcontacten , grote spiegel , in de hoogte regelbare kleerhanger , tafel en stoelen .
  • De lasten (water, electriciteit, verwarming) en de opkuis
  • De aanwezigheiid van een contactpersoon van het kasteel
  • Toegang tot het ponton en de twee bootjes ( tussen april en oktober)
  • Wifi toegang en toegang tot de electrische installatie van het kasteel
  • Indien het Kasteel en de Orangerie worden verhuurd aan een partikulier is 0% BTW van toepassing , bij facturatie aan een bedrijf bedraagt de BTW 21% ( wet van 1/1/20129)

Kan men ter plaatse overnachten  ?

Beleef je sprookjesnacht door te slapen in één van de vijf authentieke kamers in het kasteel. Vier bijkomende kamers zijn beschikbaar in de kasteelhoeve gelegen in het park op 50 m van het kasteel of nog zes bijkomende kamers in de aanhorigheden.

En 's anderendaag kan je ontwaken met een ontbijt of een brunch.

Voor meer informatie betreffende de overnachtingen kan U ons contacteren op het nummer +32 (0)475 496 555 of ontdek de kamers hier

Renvoyer vers la page « Chambres »

Hoe zijn de zalen ingedeeld ?

Ontdek onze verschillende thema zalen : de doorlopende salons op het gelijksvloer : Het groot salon , het 4 jaargetijden salon , en het kunsten salon aansluitend aan de grote inkomhal met zijn majestueuze trap en gaanderij , Ook de bar in Barokstijl en de majestueuze bibliotheek.

Op de eerste verdieping bevinden zich de verschillende kamers : De Kamer van de Koningin met haar baldekijn ,De Keizerinskamer en de Opaalkamer met hun alkoof . Hier bevind zich ook het du Pont salon en het salon van de Gravin van Namen.

Kan ik enkel de Orangerie afhuren ?

Neen de orangerie is niet autonoom , de toiletten , vestiares en andere faciliteiten maken deel uit van het kasteel .

Kan U ons helpen met de versiering, aankleding van het feest ?

Wenst U voor Uw feest een originele sprookjes versiering of vond U inspiratie op Pinterest of Instagram. Het kan allemaal : welkomsborden ,kaarsen of fakkels , houtstronken, bloemstukken …..

Wij hebben verschillende vaklui aan het werk gezien en brengen U graag in contact met hen om Uw wensen te verwezenlijken.

Mag men versiering ophangen in de inkomhall of de Orangerie ?

De organgerie beschikt over een sterrenhemel met geintegreerde ledverlichting , Op de dakgebintes hebben wij vasthechtingspunten voorzien waar decoratie kan aan bevestigd worden,

De orangerie is ruim en hoog , waardoor wij onze gasten aanraden om te zorgen voor een versiering in de hoogte ( bloemstukken ed.) of om gebruik te maken van de dakgebinten .

In de grote inkomhal kunnen bloemstukken of andere decoratie bevestigd worden aan de balustrade van de gaanderij .

Wij beschikken ook over een grote ronde luster van 2 m welke kan gebruikt worden om centraal op te hangen in de inkomhal en welke kan dienen als basis voor versiering.

Kunnen we een dansfeest organiseren ?

Zeer zeker , maar deze dient verplicht gehouden te worden in de inkomhal en de muziek dient te worden gestop om 04 uur 's morgens.

Zijn er kerken in de omgeving  ?

Er zijn en paar kerken in de omgeving welke huwelijken aanvaarden met bruiden welke niet uit de parochie komen,

De dichtsbijzijnde is de St Remy kerk van Dhuy , gelegen op het einde van de 800 m lange dreef tussen het kasteel en de kerk, Wij kunnen instaan voor transport tussen de kerk en het kasteel

Zijn huisdieren toegelaten  ?

Huisdieren zijn toegelaten in het domein en op het gelijkvloers , U dient dit echter te beheren als « goede huisvader » . Op de verdiepingen en in de kamers zijn huisdieren niet toegelaten .

Is vuurwerk toegelaten ?

Ja ,maar enkel indien uitgevoerd door een beroeps vuurwerkmaker na het bekomen van de toestemming van de gemeente , Deze procedure vraagt een zekere behandelingstermijn.

Is er gevaar voor kinderen door de aanwezigheid van de waterpartij  ?

Vanuit de binnenplaats is de toegang tot de waterpartij afgespannen , dit belet niet om oplettend te zijn , zeker met kleinere kinderen.De toegangsbrug en het park zijn niet afgesloten van de vijver.

Kan er een andere activiteit zijn tijdens onze aanwezigheid ?

Tijdens alle feesten bent U de enige gebruiker.

Is er een verplichte verzekering  ?

Een verplichte verzekering is niet verplicht , maar weet wel dat U verantwoordelijk bent voor alle schadegevallen veroorzaakt door Uzelf of Uw gasten .

Sommige organisatoren nemen een verzekering , U kan ook Uw makelaar contacteren om een eventuele dekking via Uw familale verzekering te bekomen. .

Wij zijn verzekerd voor brand en burgerlijke verantwoordelijkheid maar met een vrijstelling voor de schade toegebracht door derden.

Betalen wij een voorschot en hoeveel ?

Als U een datum wenst te reserveren sturen wij U een contract in twee exemplaren. Na ontvangst van één getekend exemplaar ontvangt U van ons een voorschotsfactuur ten belope van 40% van de huurgelden.

Na ontvangst van het voorschot wordt de datum definitief vastgelegd.

Is er Wi-Fi ?

Krachtige en gratis WIFI in het volledige gebouw.

Is de door mij vooropgestelde datum beschikbaar  ?

U wenst te weten of de door U vooropgestelde datum beschikbaar is ? Bel ons even op : +32 (0)475 496 555.

Wat omvat de huurprijs  ?

Inbegrepen in de huurprijs :

  • De zalen , het park en de verharde parking voor 220 wagens ( uitbreidbaar in de omliggende weilanden)
  • Verwarming , electriciteit , Wifi en de opkuis
  • De aanwezigheid van een contactpersoon de duur van Uw activiteit
  • In de lente en zomer , toegang tot twee bootjes om een rondvaart op de waterpartij te doen

Wat is de capaciteit van het kasteel  ?

Men kan in totaal 450 personen laten aanschuiven voor een zittende maaltijd .

Hebben we vrije keuze voor de cateraars ?

De catering wordt steeds verzorgd door één van onze vaste partners , maar we hebben11 verschillende partners , ieder met zijn eigen specialiteit en prijsklasse.

Wat is de capaciteit van de parkeergelegenheid ?

Het Château Bayard beschikt over een afgesloten, verharde en verlichte privé parking met een capaciteit van 220 wagens . Deze is gratis Er kan eventuel uitgebreid worden naar de langsgelegen weilanden

In welke taal word ik te woord gestaan?

Onze staff zal U verwelkomen in het Nederlands, Frans, Duits of Engels.